Recent, Ford Fiesta a primit un facelift reuşit, care, chiar dacă a fost acuzat de unii cârcotaşi că ar fi inspirat prea mult din imaginea Aston Martin, îi conferă maşinii un look sportiv, tineresc şi o identitate puternică, mai ales pentru clasa mică.
Însă versiunea de top Fiesta ST, pe care am avut ocazia (şi marea plăcere) să o testez în premieră pe şoselele întortocheate din jurul oraşului Nisa, în sudul Franţei, adaugă un ingredient foarte important pentru segmentul hot-hatch din clasa mică: tupeismul.
Au fost destule voci care au reclamat lipsa versiunii ST în cazul Fiestei dinaintea faceliftului, deşi producătorul a lansat pe piaţă şi o variantă de caroserie cu două uşi. Acum, cei de la Ford au remediat problema, iar noul Fiesta ST arată delicios, nervos, ba chiar belicos şi pus pe ”gâlceavă”.
Faţă de varianta normală cu două uşi, Fiesta ST are grila frontală împletită, iar sigla ”ST” roşie e plasată în mod discret într-un colţ. De asemenea, partea inferioară a spoilerului e redesenată, într-un stil mult mai sportiv şi care evidenţiază privirea de şarpe ameninţător a farurilor (subliniate de mici baghete LED).
În spate, dramatismul este asigurat de imensul eleron (nu e imens, dar sare imediat în ochi), de micul difuzor frumos ornat şi de perechea de evacuări rotunde, garant suficient al caracterului sportiv. Tabloul este pigmentat de coborârea gărzii la sol cu 15 mm, ceea ce evidenţiază pragurile aerodinamice şi jantele de 17 inci cu 5 spiţe, având un design tehno-sportiv.
La care mai adaug cele trei nuanţe speciale ale vopselei pentru caroserie, care sunt specifice lui Fiesta ST: Race Red, Molten Orange şi Spirit Blue. Sincer, nu aş şti pe care să o aleg dacă mi-aş cumpăra maşina. Şi, de fapt, mă interesează prea puţin, deoarece pentru şofer e mult mai important interiorul.
Despre habitaclul lui Ford Fiesta ST vorbesc ÎN PAGINA URMĂTOARE